Monday, September 28, 2009

Utstillingen som kokte bort

VERAK utstillingen i september skulle være vår andre utstilling. I august fylte vi ut skjema og sendte det inn til NORAK, vår egen klubb. Vi var litt usikker på hvem vi skulle sende det til, men fikk hjelp her på forumet ( viewtopic.php?f=9&t=23403&p=316901)*. Klønet litt med innbetalingen, så den skjedde i to omganger til VERAK. Sendte de en mail og fikk beskjed om at det ikke var noe problem. I etterkant oppdaget jeg at man skal skrive klubb og tlf i betalings beskrivelsen, men siden dette ikke stod på invitasjonen viste jeg det ikke da jeg betalte. Men regnet med at når jeg har skrevet eiers navn så skulle dette gå bra. Spesielt siden jeg alt hadde vært i e-post kontakt med dem.

Av ukjent grunn kom aldri mitt påmeldingskjema frem til VERAK. Jeg postet skjemaet. Vet jo ikke hva som har skjedd med det etter det. Har det blitt borte i posten? Ligger det under sofaen til en sekretær i VERAK eller NORAK? Who knows? Kan noen forklare meg hvorfor man skal sende inn påmelding via egen klubb og ikke rett til arrangøren. Er ikke dette bare masse ekstra arbeid for egen klubb og et ekstra element som kan gå galt???

Jeg begynte å ane ugler i mosen da jeg samme uke som utstillingen ikke hadde mottatt utstillerkort. Sjekket igjen litt på forumet og fant at jeg skulle ha fått det. Kontakter VERAK som bekrefter at de har fått betaling, men ikke noe påmeldingsskjema. VERAK sier "Vi har ingen mulighet å finne ut av det, når du verken skriver klubb eller tlf. nummer." Mulig det bare er meg men hvis du har en persons navn og har fått e-post av den personen tidligere så kan de da ikke være så vanskelig å sende en e-post og si du vi savner påmeldingen fra deg.
Konklusjonen fra VERAK er "Vi har ikke mottatt noen påmelding, der for kan du ikke delta."
Er dette standard måten å håndtere slike ting på eller er VERAK så vrange som jeg føler at de er?

Jeg er i alle fall veldig glad for at vi bare hadde tenkt å kjøre fra Oslo og ikke for eks alt hadde kjøpt togbillett og booket hotell. Kunne fort blitt dyrt for ingen ting. Nå er helge planen og høst planen for pus endret.Så har jeg sendt påmelding til NORAK sin utstilling i november. Får håpe jeg har mer lykke der.


* I ettertid har jeg funnet ut at påmeldingen nok skulle til noen andre enn det jeg fikk beskjed om i posten jeg linker til. Se mitt oppfølgings svar.

No comments:

Post a Comment